letters

Draag me
draag me op de woorden
die gekruld zijn door de inkt
Laat me leunen
leunen tegen de letters
die staand zijn op het wit
Stem me
stem me de vertaling
die regels luistert voor de zin
Hoor me en hoor hoe het
spreekt als je me draagt
sinds het begin

Dit bericht is geplaatst in liefde.

4 reacties op “letters

  1. thatfullmoonguy schreef:

    Ik moet opeens denken aan: “In het begin was het Woord(…). Alles is er door ontstaan en zonder dit, is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in zijn macht gekregen”.
    (Evangelie van Johannes).

    Woorden zijn geweldig he. Indringend kunen ze zijn, de abstracte waarde die de meest concrete effecten kan veroorzaken.
    Ik ben niet zo christelijk, maar de bijbel is een verdraaid goed boek… Ik hoef er maar door te bladeren om weer te beseffen dat alles al eens gezegd is. Pfff.. gelukkig dan voor ons, hoeven wij alleen maar te schrijven over hoe wijzelf ons leven, en met name ons innerlijk, ervaren! Als we op universele waarden stuiten, is dat natuurlijk wel meegenomen 🙂

    Het mooie zit ‘m bij dit gedicht beslist ook in het feit dat het universeel, en individueel kan zijn.
    Machtig mooi, Alexandra!

    Liefs, Clemens.

  2. Terrebel schreef:

    Wat Clemens zegt…

    En ja, sinds het begin.

Geef een reactie

