verstaander

Door de straten van een
heel oud verleden
schreeuwen onbekende wezens
om ogen aan te nemen en
aanzicht te verwezenlijken

Waarmee zij op ons verlangen
van toekomst kunnen spelen
een stem zullen brengen
ergens op de ronding van
het nog prille wenden

Om vanuit geborgen leer
de liefde te bedienen
en zij alle kleuren van
het leven in een mengsel
mogen gieten

Als nederige gestalten
hun gave kunnen delen
in de hoop dat het gegeven
de bestemming weet
te leven

Tot zij de straten van stilte
mogen hernemen en de
verstaander uit het heden
het geluid van hen wil
overnemen

Dit bericht is geplaatst in fictie.

6 reacties op “verstaander

  1. Di Mario schreef:

    Mooi.. de straten van stilte… dat hoor ik maar te weinig.

    Love As Always
    Di Mario

  2. Leidse Glibber schreef:

    Wat zwaarder maar wel weer erg mooi.

  3. merel schreef:

    het weegt door dit gedicht …. heb bewondering voor je schrijven

  4. sjoerd schreef:

    Dat geven en willen delen spreekt me wel aan

  5. thatfullmoonguy schreef:

    Potdikkie, wat heb je dat mooi gezegd Alexandra! Ik moet wel altijd even in jouw woordenwereld wennen, maar dan ben ik er ook weer helemaal, Denk ik, dan πŸ™‚
    Ja, dit is mooi.
    De droom van het delen en verder dragen van de boodschap, die ken ik wel.

    Wat lief dat je regelmatig hoopvol komt kijken…. Ik heb wat gedonder met geld en gezondheid en computers, verder gaat het wel…. maar dat haalt de rust wel een beetje weg om te schrijven. Komt wel weer, en 1 februari, de dag van Brigid ☼ moet er absoluut een gedicht zijn! Dus, daar vertrouw ik op.
    Dank je! Enne, ik heb ook bewondering voor jouw gedichten, ennnn voor je produktie. Piew….

    Liefs, Clemens.

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Heyyyy… snelle reakties daar hou ik van πŸ™‚
    Mja, ik heb enig vertrouwen. Zolang er lichtpuntjes zijn, niet alleen om me heen maar ook van binnen… We werken de problemen stuk voor stuk af hoor. Voor zover mogelijk.
    Liefs van hierzo!

Geef een reactie

