lieve Valentijn

ik bemin elke pijl
die jij op ons vuurt
jij laat letters vlammen
als een toorts op hartstocht
ik geloof elk woord
jouw zinnen drijven
verlangen naar hoge koorts
zelfs regels juichen
wanneer een alinea scoort
ik volg jouw uiting
tot aan de spelling van het
brandend koord
heel dicht in mijn buurt
maar mijn bewondering
is nog niet gehoord

en het schrift passeert
wat zonder gêne
mijn avontuur afbreekt
jij durft
ik zou willen
dat je mij iets stuurt

Dit bericht is geplaatst in liefde.

9 reacties op “lieve Valentijn

  1. Wauw supermooi geschreven, zeg ❤

    Love,

    Rowan

    Personal Style Blog http://WWW.REDREIDINGHOOD.COM

  2. johndoe1991 schreef:

    Mooi gedicht voor Valentijnsdag. Vooral dat laatste stukje is denk ik voor velen herkenbaar: het verlangen naar en het wachten op die ene persoon.

  3. merel schreef:

    mooi valentijnsgedicht …. velen zullen zich hierin herkennen

  4. sjoerd schreef:

    Valentijn zegt me helemaal niets, als jij deze woorden alleen vandaag zou kunnen maken waren jouw gedichten leeg. De liefde is van iedere dag. Liefs…

  5. די מריו schreef:

    Waar moet ik wat heen sturen dan 😉

    Love As always
    Di Mario

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Ahh… ja… soms zou je wel in zo’n dichter willen zitten hè, om elk woord nog voor het gevormd is, in je op te nemen… Of je te laten omhullen door tja, misschien dat hoofd, maar vooral dat hart, dat gevoel.
    Ze kunnen zo onweerstaanbaar zijn!
    I know..
    Maar hoe kom je nog dichterbij? En kan dat wel en is dat goed?

    Dankjewel voor je kadootje Alexandra 🙂 Ja, dat mag. Sterker nog, ik voelde me het in blijdschap ontvangen, dus ook geven.
    Liefs, Clemens.

  7. thatfullmoonguy schreef:

    Dankjewel Alexandra! Ja, het is zo’n zoeken altijd. Waarbij we er vaak een puinhoop van maken, door teveel te doen of te weinig….
    Ik ben ook blij dat de mensen mijn liedje wel mooi vinden, jij ook! Want tja het is natuurlijk wel oud en zo. Mooi.

    Liefs, Clemens.

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Ja !

  9. Leidse Glibber schreef:

    Ik doe niets met Valentijn maar zo’n gedicht zou iedereen wel willen krijgen 🙂

Geef een reactie

