ik hoor wat je zegt

als er geen
dromen meer zijn
is alles eenzaam
dan zijn wij
in het donker alleen
daarom kus ik je
elke morgen weer
nog in het licht
van wat ik zag
onze nacht
en soms wel meer
wat ik ook doe
wat ik ook voel
mijn droom neemt
mij altijd mee
waar hoop misschien
betekenis geeft
aan wat echt
tussen ons
leeft
 

Dit bericht is geplaatst in liefde.

8 reacties op “ik hoor wat je zegt

  1. sjoerd schreef:

    Gelukkig is hij die dit mag ondergaan…

  2. Henry Blankvoort schreef:

    Prachtig. Je weet toch dat dromen een betekenis hebben? Een kus of knuffel is een goed droomsymbool, het staat voor liefde en tederheid. troost en bescherming! x

  3. terrebel schreef:

    Daarom: elke dag even knuffelen want wie weet is het wel de laatste keer! En zo niet, dan heb je toch weer lekker geknuffeld…;-)

  4. thatfullmoonguy schreef:

    Zoals die voorjaarsroosjes er nog niet zijn, misschien… ze zouden er moeten zijn. Dromen verlichten niet alleen het pad, ze kunnen het pad vormen. Ze zijn het allerbelangrijkst, het begin en het eind. Wat wordt het belang van nuchter en realistisch zijn, zwaar overdreven hè!

    Heel mooi Alexandra, ik ben weer jaloers op hóe je het verwoordt en dàt je het verwoordt.

    Ik ben heel blij dat ik me vergiste wat je moeder betreft. Fijn dat zij er was. Dus: die liefde heb je inderdaad gehad en kun je in jezelf vinden en doorgeven… nu tenminste. Maar het vertrek van een ouder… ja dat is zo onbegrijpelijk hè voor een kind, ik weet het.
    Dat het hele trajekt daarna je sterk heeft gemaakt herken ik… wat je niet doodt, maakt je sterker. En ook ik ben nu gevormd door de combinatie van mijn originele karakter en dat trajekt. Ik denk, jij ook… Ik ben anders dan wie ik anders zou zijn geweest en het is niet altijd makkelijk, maar meestal ontleen ik ook mijn kracht aan dat verleden. Werk er zelfs een beetje mee. Dus tja.. het is zoals het is hè. Soms ben ik zelfs wel blij met mezelf 🙂
    Maar zou desalniettemin graag een normaal leven hebben gehad!

    Een voorjaarsknuffje 🙂
    Clemens.

  5. די מריו schreef:

    Zonder dromen is ook geen leven. En je moet zoveel mogelijk liefde geven elke dag. Nooit overslaan. Wij mensen hebben het nodig. En dan bedoel ik niet alleen met ontvangen, maar ook met uitdelen.

    Love As Always
    Di Mario

  6. merel schreef:

    een mens heeft dromen nodig en ja ook liefde …. geven en nemen …. nooit weggaan zonder een zoen of knuffel , ook nooit slapen gaan zonder dat

  7. thatfullmoonguy schreef:

    🙂

  8. Leidse Glibber schreef:

    zonder dromen wordt het leven zo saai en eentonig

Geef een reactie

