de zon in mij

de zon
tikt mij heel
zachtjes aan
als ik wakker word
en zonder toestemming
elders in de armen van
de oppergod zie
draaiend om de aarde
als een machtige speelschijf
verlangend
met zijn krachtige stemming
mijn gedachten kiest
ondanks de flitsen
natuur en leven razen
meedogenloos voorbij
maar mijn lichaam tolt
stralend en verslingerd
alleen de scherpte van het zicht
remt enthousiast
de dans in mij
wat uiteindelijk wil rusten
op de bestemming van het licht
de wonderlijke cirkel
zo opvliegend van energie
het raakt me diep
tot aan de onderste laag
zodra ik mij mezelf
terug geef aan
de slaap

Dit bericht is geplaatst in fictie.

8 reacties op “de zon in mij

  1. sjoerd schreef:

    De slaap heelt alle wonden en je weet pas hoe diep die wonden kunnen zijn als je de slaap niet meer kunt vatten.

  2. די מריו schreef:

    Dat moet ik zo ook maar eens gaan doen. Eerst Shirel nog even op de wc zetten en dan de bedstee in. En dan lekker dromen en de dag nog een keer beleven.

    Love As Always
    Di Mario

  3. merel schreef:

    na een zon overgoten dag lees ik hier je woordjes en het lijkt alsof de zon overuren maakt , ik ga ook de slaap opzoeken , slaapwel

  4. Leidse Glibber schreef:

    Hij is weer mooi en zo te lezen is iedereen rozig geworden van deze mooie dag

  5. Henry Blankvoort schreef:

    Heerlijk gedicht wederom. En die titel ‘de zon in mij’ .. Mooi. De energie in je binnenste, in jezelf, borrelend onder het oppervlak maar immer aanwezig. Het geeft mij kracht, ik hoop jou ook! 😉

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Oergevoelens he… de kern van het leven. Bloeien, naar het licht – en dan weer rusten. Mooi !!!

Geef een reactie

