vleugels

de mantel bood
haar onderdak
ze hoefde niet
maar haar ruwe
wereld wilde dat
breekbaar
ondanks de zijden
vezels over haar
zomaar uit het licht
naar een nieuw
begin ingepakt
terwijl de herinnering
nog in de armen
van het groeiende
leven hing
tot de tijd sprak
en haar verandering
een prachtige vlinder
los liet

 

 

10 reacties op “vleugels

  1. Leidse Glibber schreef:

    Echt waar , halverwege dacht ik dit zou over een vlinder kunnen gaan.

  2. sjoerd schreef:

    Mooi gedaan meis.

  3. די מריו schreef:

    Mooi geschreven, weer met gevoel.

    Love As Always
    Di Mario

  4. “terwijl de herinnering nog in de armen van het groeiende leven hing” … heel mooi gevonden

  5. merel schreef:

    als ik nu een vlinder zie weet ik waar ik er aan ga denken …. heel mooi

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Inderdaad, een vlinder… of een herboren mens… Heel mooi Alexandra!

  7. Henry Blankvoort schreef:

    Die vlinder.. Maar wat een prachtige metafor van ons fragiele leventje! Heel mooi .. X

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Hai Alexandra, dank je! Ja ze is lief èn stoer, gewoon hartstikke leuk dus. Zekerrrr is het gedicht eerlijk; je weet nu al een hoop over ons en ons huishouden 🙂

    Twente, ja ik ben echt super blij dat ik er weer woon. Buiten de steden lekker kleinschalig: kronkelbeekjes en -weggetjes, kleine bosjes en oude boerderijen die wegkruipen in de grond….. herkenbaar, eigenlijk. En ik woon aan de rand van zo’n pittoresk ministadje, ik heb alle vliegen in één klap! Dàt was in ieder geval ooit een goede keuze in mijn leven.
    Liefs!
    Clemens. ☼

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Heyyy wat leuk! De big city Enschede/Hengelo of ook een beetje landelijk? Ik kwam hier terug na mijn studie en ziek worden in Utrecht, had ook mijn buik vol van de drukte en alles daar (ook al heeft Utrecht mooie dingen). En nou ja, moest even wonen op de Broekheurnerring in Enschede, dat was in ieder geval dicht bij de familie 🙂
    Dussss…. ik kan Almelooo uitspreken of Oootmarsum, maar kan ook vertalen! Da’s handig hè.
    Afijn, je kent die lente dus 🙂
    Weet je wat ik hier trouwens extra mooi vind? De watermolens, in die prachtige beekdalen. Bij voorkeur die met een terrasje…
    Liefs!

  10. En ook met deze heb je me weer helemaal te pakken! Prachtiggg!!!!

Geef een reactie

