hide in time

soms zou
ik mij willen
verstoppen
gewoon tussen
de uren
achter de minuten
dekking zoeken
zodat tijd
mij niet zal vinden
of de wijzer
mij kan sturen
als ik mijn moment
voor even
wil beschermen

 

10 reacties op “hide in time

  1. Sjoerd schreef:

    Mooie tekst, soms zou ik ook wel een wat met de tijd willen rommelen.

  2. aspyinthemirror schreef:

    Tijd is eigenlijk vreselijk als je er bij stilstaat. Het marcheert maar door: geen enkel moment blijft duren, hoe graag je het ook wilt. En de titel is echt heel goed gevonden! 😀

  3. Mooi, zo zie je maar dat je met de tijd zou willen kunnen spelen.

    Love As Always
    Di Mario

  4. merel schreef:

    als dat zou kunnen ….

  5. Henry Blankvoort schreef:

    Geniet van elke seconde van je tijd. Zo kostbaar. Laten we in je moment leven. Herkenbaar en mooi beschreven! X

  6. Leidse Glibber schreef:

    Konden we maar zo nu en dan een beetje met de tijd manipuleren 🙂

  7. Salty Letters schreef:

    Tijd je je leven of leef je je tijd? #vraag

  8. Bij regen zeggen de optimisten: “het meeste valt er naast”, in het geval van tijd is het helaas soms wat minder rooskleurig, het meeste ontglipt je en de momenten waarvan je wilt dat ze het langst duren zijn vaak het snelst voorbij. Jouw gedicht legt dus denk ik precies de vinger op de zere plek.

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Time is on my side… en soms niet! Soms moet je het van het moment hebben. Maar: je neemt er altijd het belangrijkste van mee…
    En jij volgens mij zeker!
    Mooi gedicht!

Geef een reactie

