luchtconcert

ik hoor hoe de wind
diep in de nacht
in een ritme blaast
net of het speelt
een onstuimige melodie
zo geconcentreerd
dat het op een samenspel
aan dringt
alsof het verleden tegen
de toekomst raast
voor een groot gehoor
wat steeds heftiger
het donkere decor omringt
ik zie dat nieuw licht
de ontmoeting voort jaagt
naar de laatste toon
en het hoogtepunt
tot overgave
zwicht

 

9 reacties op “luchtconcert

  1. concert recensie: episch muziekstuk waarin natuurkrachten het opnemen tegen tijd en ruimte, een strijd die gestreden moet worden alvorens het doek definitief valt. En wervelend spektakel!

  2. די מריו schreef:

    Ik vraag me af waar je aan dacht toen je dit schreef.

    Love As Always
    Di Mario

  3. sjoerd schreef:

    Er zijn vele winden in deze wereld waar wij geen weet van hebben.

  4. merel schreef:

    moet wel een heel bijzondere wind zijn, gevoelig geschreven

  5. Leids Glibber schreef:

    Zelfs de lucht kan dus een opzwepend concert maken

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Haha, na sommige recensies valt er weinig meer toe te voegen. Maar inderdaad, soms fuseren verleden, heden en toekomst en gaat alles voorbij terwijl het tegelijk bij je blijft. Bizar, eigenlijk.
    Heel mooi gedicht!
    Dankje voor je reaktie! Ja Lucia past wel bij me he? Ze is zo alles in één, daar hou ik wel van. Maar: toch valt er geen gesprek met haar te voeren, dat is wel jammer. Ik studeer nog op elfs. En veel oefenen…

    Liefs en een goed begin van de week,
    Clemens. ☼

  7. Henry Blankvoort schreef:

    Mooi beschreven. Het mooie aan gedichten is dat iedereen er het zijne uit kan halen. Tenminste, zo zou het moeten zijn. De wind in dit geval lees ik als leven. De verschillende richtingen, soms onvoorspelbaar, van richting veranderend, dan weer woest of heerlijk sereen en kalm. We laten ons allemaal mee voeren op de stromen des levens! 😉

  8. Henry, je leest mij door de regels heen X

Geef een reactie

