gedichten ze leven

ik voel woorden
soms dompelen ze
in pijn
ik laat ze komen
maar hengel ze uit
het donker
ik draag ze bij me
zet ze bij de zinnen
of sleep ze even
naar de wachttijd
die ze kennen
ik laat geluk
met liefde spelen
tot regels vol zijn
en samen
voor het eind gaan
ik regisseer van binnen
in groot en klein
emoties op de letters
ik stuur ze zelf aan
een lach of een traan
wie naar mij reikt
gedichten ze leven
in mijn hoofd
elke dag

9 reacties op “gedichten ze leven

  1. Di Mario schreef:

    Zo werkt dat dus bij jou. Vroeger, ooit vroeger kwamen ze bij mij naar boven. zomaar ineens. Maar na vijftien jaar ze opgeschreven te hebben. Zijn ze er niet meer, ze komen niet meer naar boven.

    Love As Always
    Di Mario

  2. sjoerd schreef:

    Allen sorteren en stapelen zal niet helpen bij mij

  3. Leidse Glibber schreef:

    Je moet natuurlijk wel weten wat te onthouden en hoe het op te stapelen en te verslepen.

  4. Cuisine Céline schreef:

    Wat mooi geschreven! 🙂

  5. Henry schreef:

    Wat mooie woorden al niet kunnen doen met een mens. Ik ben blij met je .. 🙂

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Sommige mensen denken, dat het je dan teveel raakt… moet je daarom niet doen. Maar het is juist mooi als je een systeem hebt waarmee je die aanrakingen herkent, verwerkt, een plaats geeft, en leert en groeit! Daar worden jij èn je omgeving, inklusief wij hier, rijker van.
    Je doet het goed!
    Liefs, Clemens.

  7. ZON-nebloem schreef:

    gevoelens beschrijven is heel moeilijk en jij kan dat goed

  8. Ik vind het mooi hoe je het proces beschrijft van het net zo lang “regisseren” van gedachten en emoties waarbij je ze een plaats moet geven, cultiveren, maar soms ook even moet laten bezinken, om dan uiteindelijk tot een waar product van zowel het hart als de geest te komen: een gedicht. Het valt niet mee om het proces achter inspiratie zo poëtisch te beschrijven. Knap gedaan weer!

Geef een reactie

