een seconde

voor een moment
had ik je vast
klein druppeltje toekomst
rollend in mijn hand
het was alsof ik mij zag
steunend aan de bolle wand
zoekend naar de uitgang
maar anders dan een traan
had het mij gepakt
toen een seconde los kwam
en ik wist wie ik was

 

13 reacties op “een seconde

  1. terrebel schreef:

    En zo verglijdt de tijd, als zandkorrels door de vingers. Maar soms blijft er eentje even hangen. Die vindt gewoon het heden te leuk. Denk ik dan.

  2. sjoerd schreef:

    Soms schieten de verhalen door een kleinigheid zo uit de grond.

  3. די מריו schreef:

    Verbazend hoe sommige dingen een eigen verhaal krijgen. Je weet dat mooi te verwoorden.

    Love As Always
    Di Mario

  4. Leidse Glibber schreef:

    kort maar krachtig en weer erg mooi

  5. ZON-nebloem schreef:

    …keep this moment…..

  6. merel schreef:

    soms door een heel klein iets raak je geraakt …. weer zo mooi

  7. Salty Letters schreef:

    Gelukkig komt de toekomst nooit in 1 enkele hoosbui voorbij. Maar gaat het druppelsgewijs.

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Als in: werk in uitvoering? Zo begrijp ik het…. En het is mooi Alexandra, wauw… Ben nog steeds een beetje jaloers op je dichtkunst. 😉

  9. Henry Blankvoort schreef:

    Voor een moment zou ik dat druppeltje willen zijn! X

  10. Rob Alberts schreef:

    Blijvend maakt dit blog indruk op mij.
    Bewonderende groet,

  11. Mooi gedichtje weer met een sterk uitgedrukt gevoel van diep inzicht gekoppeld aan de tijdelijkheid van het moment en het vervliegen daarvan.

Geef een reactie

