parels

glanzend en puur
als een kostbaar sieraad
zo tintelen gevoelen
soms opgewonden naar zinnen
zij die als parels van de ziel
onze gedachten stem geven
en misschien later
over zachte lippen
verder leven

12 reacties op “parels

  1. sjoerd schreef:

    Het is maar hoe het in je opkomt. Parels hebben charme.

  2. די מריו schreef:

    Parels van de ziel… dat is een sieraad.

    Love As alwyas
    Di Mario

  3. thatfullmoonguy schreef:

    They burn like crazy diamonds
    or mild like pearls – but black
    their spirits shine forever as they’ve run
    to hell and then turned back.(Clemens 2014)

    Wauw… prachtig Alexandra! Ik snap nu wat je bedoelt met je reaktie, haha. Ik denk, dat in jouw woorden gevoeld wordt, hoe ze een deel zijn van jouw grote respekt voor en viering van de gevoelens, iets wat je misschien niet altijd als vanzelfsprekend afging. Maar je hebt het geleerd. En je woorden betekenen daarmee meer, ze zìjn feestjes, parels.

    Liefs en wat voor ☼ stralen dan ook, van buiten of van binnen! Of alles, dat kan ook 🙂

  4. Leidse Glibber schreef:

    en alweer ben ik bijna sprakeloos

  5. Henry schreef:

    Mooi, gevoelig. Een gedicht over ware liefde. Over mooie woorden, in nog mooiere zinnen en uiteindelijk de kus die alle woorden overbodig maakt! Hier hou ik van ..

  6. parels……je kan zo mooi schrijven …
    parels uit de ziel, er is dit maar weinig mensen gegeven

  7. merel schreef:

    gewoonweg prachtig , een heel liefdevol gedicht

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Het muzieklijstje groeit 🙂

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Ik ken het zeker ! Als ze vragen wat nu echt je favoriete muziek is… dat is gewoon onmogelijk. Per stemming, hooguit. Dat lijstje maken in december is een ramp hoor, alleen al omdat het om hits moet gaan (maar oké dat beperkt de mogelijkheden, dat scheelt weer). Zelfs toen ik helemaal in de gothic zat, waren er stiekem ook andere dingen. Even iets minder dramatisch, bv 🙂

  10. Mooi! Ik zie het voor me: Parelmoerkleurige spraakballonnetjes die glimmen in de zon,sommigen spatten ongewild snel uit elkaar, anderen stijgen tot grote hoogte om een tijd lang hun glans te geven aan anderen.

Geef een reactie

