droog je tranen

ik begrijp
dat een weg vol tranen
geen stevige grond ziet
want zo dik als de gedachte
de ruimte ook vult
er is geen houvast
in de spiegeling van verdriet
het steekt geen arm toe
laat ons alleen
waar de traan een traan optilt
en zomaar groeit in een ogenblik
maar misschien is
er de juiste kracht die toeschiet
niet voor niets
om te zien wie er nog staat
dus droog je tranen
lieve schat
want ik ben hier

Dit bericht is geplaatst in liefde.

10 reacties op “droog je tranen

  1. terrebel schreef:

    ‘I am the mirror. Please lift me from the wall.’ Vrij naar een liedje van Will and the People.

    OT: op de betreffende foto op mijn blog pak ik net een onverwacht cadeautje uit van mijn dochter die tegen over mij zat. Een paar uur daarvoor kreeg ik het bericht van haar zusje dat zij eigenlijk ook mee wilde komen maar een reünie had van haar oude school. Maar dat zij mij al wil zien terwijl zij nog maar net weet dat ik haar vader ben is voor mij al reden voor nóg een feestje! Bovendien was mijn moeder erbij op haar eerste uitstapje op weg naar herstel en een goede vriend van mij die vroeger veel bij mijn en mijn moeder over de vloer kwam. Zij hadden elkaar een jaartje of twintig niet gezien. Ja, soms kwamen mijn vrienden langs voor mijn moeder en niet voor mij…;-)

  2. merel schreef:

    dit gedicht raakt me heel erg, dank je wel voor deze woordjes

  3. Mooie beschrijving van aanwezig verdriet en hoe het niet kan worden uitgewist maar wel een stukje kan worden verplaatst en naar een ander niveau kan worden getild wanneer het met een begrijpend iemand word gedeeld.

    OT bedankt nog voor je aardige reactie op mijn blog!

  4. Henry schreef:

    Zo fijn .. als er iemand is waar mee je kan huilen en lachen. De mooie en verdrietige momenten mee kan delen. Die je tranen droogt en je troost wanneer je verdrietig bent. Volgens mij bestaat er geen groter geluk dan dat .. en dat wil ik koesteren!

  5. sjoerd schreef:

    Huilen van verdriet verzet even de gedachten. Dat moet kunnen… Je frustraties weghuilen.

  6. די מריו schreef:

    Mooie woorden laat je hier ons lezen.
    Je hebt elkaar toch nodig.

    Love As Alwyas
    Di Mario

  7. Leidse Glibber schreef:

    Huilen kan zo goed voor een mens zijn. Weer een prachtig gedicht.

  8. als je weet dat er altijd iemand op je wacht verdwijnen de tranen vanzelf….

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Pssst, ook dit vind ik natuurlijk gruwelijk mooi (en lief)… Dat je ’t weet hè.

Geef een reactie

