walked stones

she pushed
the leaves ahead
yesterday and today
only to feel ground
purest cold
from all times
walked stones
for new steps
what under her hands
grows in hope
like a painting
colored on the side
how it has been
how it will be
as the bright stones
show the way
and be walked
to a new day

10 reacties op “walked stones

  1. na je reactie bij mij was ik natuurlijk vlug hier, hoe kon het anders 😉
    al is het wat anders dan ik verwacht had hahaha, maar ’t is een mooie

  2. sjoerd schreef:

    het lichtend pad van het leven…

  3. merel schreef:

    ik heb het soms moeilijk met poëzie in het Engels maar de laatste zinnen spreken me wel aan

  4. Leidse Glibber schreef:

    Ook in het Engels zijn je gedichten prachtig

  5. די מריו schreef:

    Mooi meis.. mooi. Daar kan ik wel een nachtje over dromen.

    Love As Always
    Di Mario

  6. Henry Blankvoort schreef:

    Mooi San! We gaan voor die nieuwe dag .. 😄

  7. thatfullmoonguy schreef:

    A clear message of hope 🙂 Of eigenlijk geen boodschap, gewoon een schets, een kijkje op een tafereel…
    Ik zie er het zware dak van dichte, donkergroene bladeren bij die ze opzij schuift en achter zich laat. Ff knipperen…
    Mooi Alexandra! ☼

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Hi! Dank je! Ik was ècht blij dat ze dit gedicht de moeite waard vonden, ben er zelf altijd enthousiast over geweest. Het is zo… echt Clemens, alles loopt door elkaar, liefdes van toen en het weer van nu en dromen van later en herinneringen van toen…. Blurry, that’s me 🙂 Denken mensen nog soms dat ik gecompliceerd ben… helemaal niet, als je dit weet weet je eigenlijk alles 🙂

    Het is heel leuk als mensen blij zijn voor je, ook daarvoor dankjewel!

    En dat begrijpen, ach… je moet het willen hè. En dan nog lukt het ook mij niet altijd… Engels maakt het niet makkelijker om te lezen, maar soms vind ik het wel een heel mooie taal voor gedichten, songteksten natuurlijk ook; je kunt er een andere sfeer mee creëren. Weet je dat je daar met het twents dichter bij kunt komen dan met nederlands? Helaas spreek ik het veel te slecht, haha. Maar ik wil nog eens meer gedichten gaan lezen, en dan ook in het engels (èn twents).

    Liefs van hierzo!
    Clemens.

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Hoihoi! Hartelijk maandag Alexandra, en dankjewel 🙂 Klopt helemaal, dat gevoel roepen ze op, en dan moet ik maar het vertrouwen hebben dat het iets is van hen…. Meestal lukt dat, soms twijfel ik. Ach, gelukkig vind Lucia me gewoon leuk, en Esmeralda is de meesteresse van het aanpassen, en de Waakster doet haar werk; maar juist Chaia blijft zo fascineren hè.

    Liefs en creativiteit! ☼
    Clemens.

Geef een reactie

