je redt mij

als ik mij
een klein beetje
laat betoveren
door de woorden
die je schets
je gedachten
een soort schilderij
van binnen bereiken
waar ik ooit was
kleurt zomaar donker
naar mooi zacht
vervagen stukjes pijn
in het geloof in mij
voelen de gevoelens
een regenboog van vrijheid
door het palet van liefde
vloeiend op mijn hart
en zonder na denken
hoofd en lichaam schudden
tot het wakker vecht
houd mij dan
voor ik mij verlies
in je armen vast
want ik klim naar de kant
die ik voor ogen had
maar je redt mij

dankjewel jij..

8 reacties op “je redt mij

  1. sjoerd schreef:

    Natuurlijk wordt jij gered…

  2. thatfullmoonguy schreef:

    Ik wou hier dankjewel komen zeggen… maar je begrijpt het niet alleen helemaal, je wéét het. Zoals ook uit dit gedicht blijkt, prachtig! Wat kan ik dan nog meer zeggen. Dat het fijn is, ja.

    Het gaat altijd om mensen hè, of het voorbeeld van mensen, die door lagen duisternis en bescherming daartegen heenbreken. Op dat moment versmelt je ziel met zo iemand…

    We zouden eens moeten doen wie de minste woorden nodig heeft! Volgens mij zou jij dat toch beter doen dan ik.

    Liefs en ☼ !
    Clemens.

  3. די מריו schreef:

    Ach zo ben ik…..

    Love As Always
    Di Mario

  4. Merel schreef:

    Prachtig om een reddend iemand bij je te hebben

  5. terrebel schreef:

    ‘Ik voel mij als een spiegel: iedereen kijkt naar mij maar niemand raakt mij aan. Wie haalt mij van de muur?’ Vrij naar een liedje van Will and the People waar ik opeens aan moest denken…

  6. als je zo iemand hebt die je redt; ben je een heel gelukkig mens.
    Je hebt dit weer heel mooi geschreven

  7. Henry Blankvoort schreef:

    Dankjewel voor je mooie gedachten ..

  8. Prachtig, ik vind vooral de verwijzing mooi naar dat innerlijk plaatje dat niet statisch is maar langzaam omgevormd wordt naar een afbeelding vol hoop en een vorm van redding. Het gebeurt niet ineens, de tinten worden langzaam zachter. Alleen door vol te houden kun je zien hoe de kleuren warmer worden en de contouren duidelijker.

Geef een reactie

