blaas me een kus

al die tijd
gevangen ergens
achter in mijn hoofd
en ik probeer te zien
wat die gedachten zijn
nee, nee
ik ben niet bang
doe hier zelfs mijn best
ik geef ze ook een stem
maar het is donker
op mijn weg
alsjeblieft
blaas me een kus
als nieuw zonlicht
op mijn brein
oh, oh
net of ik smelt
mijn ogen stralen
lippen rood
het is mijn geest
zij gaat hier bloot
nu zoek ik alleen nog
een gezicht

8 reacties op “blaas me een kus

  1. de droom ervan is zoals hier beschreven nog fijner dan de werkelijkheid

  2. sjoerd schreef:

    Ik ben ook niet bang voor mijn eigen gedachten, maar het is fijn als er iemand af en toe mee speelt…

  3. Merel schreef:

    De kus heeft woordjes geblazen tot een prachtig mooi gedicht

  4. Henry Blankvoort schreef:

    Prachtig San! Mooie gedachten .. 🙂

  5. thatfullmoonguy schreef:

    Soms moet iets van buiten, door sluiers en steviger barrières, heenbreken om dat van binnen te bereiken.. om zoveel mogelijk op één lijn te krijgen. Maar als dat lukt…. ja dan!
    Dan hebben we een maskermeisje minder, stel ik me zo voor. Dat zou fijn zijn.
    Een iets te zware kus van hierzo!

  6. Eens in de zoveel tijd, het opmaken van een zekere balans, het duiken in gedachten die al dan niet onbewust meegedragen worden, die je niet kunt laten zweven, uit respect voor wat was, wat is, om niet nog meer mee te tillen, om niet teveel los te laten…

    Het blijft een spanningsveld, je hebt dit heel mooi weten te beschrijven.

Geef een reactie

