als ik val

ik voel een magie
maar soms valt het licht
alleen in de nacht
een droom
die onder de schaduw
nog heldere sterren ziet
en ik hou me vast
draaien om de wereld
zonder dat iemand me mist
ik adem gouden bergen
drink water uit de zee
vlieg mee op witte sluiers
in de eindeloze lucht
tot ik alles vind
en dankbaar op de vraag
terug klim

11 reacties op “als ik val

  1. sjoerd schreef:

    Ik zou bang zijn als ik zo zou dromen…

  2. Merel schreef:

    Sjoerd zou bang zijn als hij zo zou dromen en ik vind het een mooie droom

  3. terrebel schreef:

    Prachtig om zo te kunnen dromen! Ben benieuwd hoe het zou klinken wanneer Boudewijn de Groot het zou zingen.

  4. די מריו schreef:

    Eind goed al goed. Een prachtafsluiting.

    Love As Always
    Di Mario

  5. Dos Puntos schreef:

    Neem je me mee in je dromen .. 😉

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Wauw!
    Een mooie suggestie voor Boudewijn de Groot! Niks aan doen, en de muziek, daar komt ie zelf wel uit.
    De zin “dankbaar op de vraag/terugklim” blijft me fascineren; wat een beeld 🙂
    Heel mooi, het geheel. (zo zou ik zoiets ook wel willen kunnen verwoorden…) .

    Dankjewel voor je bezoekje! En er licht zéker veel op hoor. Mooie lichtjes, ik hou er van.
    Liefs van hierzo!

  7. vallen en opstaan….en dit in 1 gedicht, eind goed al goed

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Ha Alexandra! Dankjewel! Ja dat klopt ook hoor, die bomen van vroeger (ik kende twee perfekte klimbomen) dat waren toevluchtsoorden, zekerheden; en dat er nog zulke dingen bestonden heeft me zonder meer geholpen. De zekerheid dat er nog goede dingen waren en kracht, een beetje van hen en een beetje van mij … 🙂
    En tja het heeft allemaal gewankeld maar ik ben er nog; die twee bomen helaas niet meer…. maar toch. Wel in mìj!
    Ff een paar zonnestraaltjes voor je : ☼
    Straks na de bui, dan beginnen ze te werken, let maar op.

  9. Leidse Glibber schreef:

    We hebben er even op moeten wachten maar hij is weer prachtig

  10. Prachtig surrealistisch beeld, ’t is jammer dat ik niet schilder, anders had ik voldoende inspiratie gehad voor een nieuw schilderij!

Geef een reactie

