lente

ik zie in mijn hoofd
een schemering van
vergeten land
waar het gras nog
groen en ongerept
naar boven lacht
de witte berk naakt
haar takken kleed
met lichtgroen blad
als Venus zaden blaast
onder een blauwe hemel
ik hoor hoe klanken
uit een zachte rivier
de echo verzilveren
op de vroege spiegel
van een mijmerend geest
met wolwitte schaapjes
aan de rand van de aarde
is het wachten
gaan zij nu slapen hier
of word ik wakker
het is voorjaar
nu

9 reacties op “lente

  1. sjoerd schreef:

    Ik zou maar snel wakker worden voor je wat mist.

  2. terrebel schreef:

    Een heerlijk lentegedicht! Dromen kan zo fijn zijn. Maar haalt het zelden bij de werkelijkheid.

  3. די מריו schreef:

    Owh ik mag zo graag dromen. En dan niet alleen in bed, maar ook nog wel overdag.

    Love As Always
    di Mario

  4. Leidse Glibber schreef:

    Kijk Di Mario ontpopt zich als dagdromer 🙂 Maar ik droom ook al van de lente kan niet wachten tot het zo ver is.

  5. Henry schreef:

    Ik zie het voor me! Heerlijk beschreven. En prachtig verlangen ..

  6. Merel schreef:

    Nog eventjes wachten zegt het weer

  7. ze voorspellen vandaag 7°, maar volgens mij gaat het zo lente worden, zo voel ik me :o)
    Het is een prachtig lente gedicht

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Potdikkie Alexandra, die (song)teksten van Kris Kristofferson zijn behoorlijk briljant, maar jij kunt meekomen hoor! Heel mooi, beeldend, suggestief, zulke teksten laten ons, de anderen, de wereld intenser ervaren. Kortom, mooimooi…
    Danku voor de reaktie, leuk! Ook dat zie ik wel voor me, met een grote grijze Volendammer naast je op de veranda 🙂
    Liefs en fijn weekend verder!

  9. Een wervelende combinatie van seizoenen, heden, verleden, plaatsen en gebeurtenissen. Op naar een buitenaards mooie lente! 🙂

Geef een reactie

