luchtkasteel

ik steek mijn handen in de lucht
maar ik voel niets
ik zie niets
enkel gedachten gaan leven
zij voelen iets
zien meer in niets dan lucht
die blijft stil
gluurt zachts overal
als nevelige insluiper
naar een aangeklede tafel
met rozenblaadjes
dansende kaarsen
en adellijke wijn
het leeft hier al lang
ik prik er dwars doorheen
zo zou het zijn
dan gebeurt er iets
ik voel meer dan niets
schuif mijn stoel aan
en in gedachten
zit ik tegenover jou

12 reacties op “luchtkasteel

  1. די מריו schreef:

    Zullen we er dan maar een leuke avond van maken.

    Love As Always
    Di Mario

  2. sjoerd schreef:

    Dromen kunnen ook leven…

  3. Henry Blankvoort schreef:

    Mooi San. In gedachten is er het leven dat we lief hebben, waar we naar verlangen .. In gedachten is dat leven van ons ..

  4. terrebel schreef:

    Een luchtkasteel is nooit een ruïne.

  5. Merel schreef:

    Soms komt een luchtkasteel tot leven

  6. luchtkastelen…..het zijn in dit gedicht de mooiste gedachten….

  7. Salty Letters schreef:

    Droom je leven en leef je droom….

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Loop ik zover achter…
    De lucht is te nuchter hè, geeft niet veel kado. Dan moet je het weer zelf doen.
    Maar toch, jij kunt het, je kunt alle wegen open houden… , naar boven, naar binnen, naar ons – en alles heen en terug. Mooi!
    Dankjewel voor je lieve reaktie en wat zeg je dat mooi: dag van ons allen. Ja, klopt hè, dat is één ding dat we gemeen hebben, we ervaren allemaal die dag steeds opnieuw, zo goed of kwaad dat ook mag zijn.
    Liefs van hierzo (tussen Dinkel en Regge)! ☼

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Ooooo twee reakties! Daaanku!

  10. thatfullmoonguy schreef:

    Dankudanku! En ja, ’t is ook een goede naam toch 🙂
    Mijn rododendrons blijven een maandje mooi, met het verschil tussen de eerste en de laatste misschien anderhalve maand, en daar geniet ik intens van. Ze vormen wel het overgrote deel van de bloeiende planten, maar goed er zijn gedurende de zomer nog een paar leuke paarse dingetjes!

Geef een reactie

