papa

ga je mee terug
naar toen
waar ik in de storm
van mijn hart
de weg was verloren
in de ogen van een klein meisje
rennend
door tuin van het leven
met de wind in mijn haren
onder een wolken lucht
papa, weet je nog
dat ik daar een bloem voor je plukte
en diep van binnen
de woeste tuin veranderde
in een rijk landschap
met alle kleuren
van een gelukkig kind
papa, ga je mee terug
naar toen
de dag dat jij mijn vader werd
en mijn hart voor altijd
de weg terug vond

12 reacties op “papa

  1. Gefeliciteerd met je 65ste verjaardag lieve pap!!
    Ik ben super trots op jou, loveyou<3

  2. Henry Blankvoort schreef:

    Prachtig San, goose bumps ..

  3. Merel schreef:

    Wat mooi en gelukwensjes voor je vader

  4. thatfullmoonguy schreef:

    En dat is juist weer een leegte, die op een geweldige manier werd opgevuld…
    Prachtig dat je net een omgekeerde inhoud hebt dan ik! Maar ook dit is duidelijk een ervaring die je bijblijft, zelfs levensveranderend… en gelukkig een positieve. Ik ben blij voor je!
    Wat je schreef klopt wel: ooit heb je zo’n ervaring voor het eerst. Is het onwerkelijk, bestaat het niet… totdat je het hebt gerealiseerd, en benoemd, en soms ook verwerkt. En dat alles soms in een fractie van een seconde hè.

    Mooi, hoe anderen, dichters soms 🙂 , iets kunnen benoemen op zo’n manier, dat het recht doet aan een volkomen unieke en ingrijpende ervaring die jij ooit had. Die benoeming kan soms eng en confronterend zijn maar het ook echter maken en dan een plaats geven.

    Zo’n gedicht als dit, waarin het gaat over een leegte die werd opgevuld, heb ik ook klaarliggen voor een gunstig moment ! Leuk! Is natuurlijk anders, ander taalgebruik zeker, maar toch. Je merkt het wel als het zover is.

    Liefs en hartelijk maandag! ☼

  5. een ode aan papa, het is heel leuk om te lezen

  6. terrebel schreef:

    Mooie herinneringen! Helaas heb ik geen herinneringen aan mijn vader. Heb hem nooit gekend…Goed weekend!

  7. thatfullmoonguy schreef:

    Heyyy.. hoop dat het goed gaat daar en dat je van het weer geniet 🙂

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Oooooja… werk, dat is ook zo iets. En formulieren. Maar ze leveren allebei ook mooie dingen op, gelukkig!
    Dank je voor je reaktie hè. Dat is wel wijs, en ik ben zelf ook iemand die altijd zegt dat de pieken en de dalen er allemaal moeten zijn – liever zó dan vlakheid, uiteindelijk. Maar pffff……
    Nou ja. Met een mooi (aarzelend weliswaar) zonnetje en een nieuw gothic cdtje gaat het allemaal wel vandaag!
    Ben stiekem wel benieuwd welk werk – maar als je daar geen zin in hebt, geen punt.
    Veel zonnestraaltjes!

  9. Salty Letters schreef:

    Dat jullie maar lang samen door die mooie tuin mogen wandelen… ( en de weg van hart kent altijd de weg terug 😉 ) X

Geef een reactie

