luchtbel

haar gevoel zweeft daar
even
als een soort luchtbel
doorzichtig licht en geluidloos
over een groene vallei
vruchtbaar- bloeiend
spontaan – lachend
en schilderachtig uit een hoop
gevangen gedachten
die in liefde zijn gedoopt
naar een donker doolhof
met wat gouden toppen
in de ruimte van haar hoofd
tot een stuk zich wakker spat
licht haar gevoel kriebelt
en niet kan worden herinnerd
of ooit vergeten
wat het was

11 reacties op “luchtbel

  1. sjoerd schreef:

    Mooi staaltje woordgebruik.

  2. thatfullmoonguy schreef:

    Sodeju Alexandra, wat indringend. Eigenlijk koel analyserend, scherp en confronterend, voor als het over je gaat of als je er iets in herkent… want ik hoop dat dat donkere doolhof geslecht is of ooit wordt! Gek, dat het toch ook mooi kan zijn – als gedicht. Maar dat kan een echte dichter dus. En zo raak je mensen.

    Wat je bij mij schreef is heel waar, dankje. Het beeldje geeft inderdaad een positief gevoel, een beeld dat doorwerkt; en het is maar zo’n klein dingetje, prachtig is dat. Dat werkt bijna altijd; misschien niet als je echt heel ver weg opgesloten zit in zo’n donker doolhof… dan helpt geen positief beeld helaas.

    Liefs en ☼ !

  3. gevoelens zweven idd soms even zoals een luchtbel
    hopelijk spatten de slechte gevoelens het eerste en vlug weg 😉

  4. terrebel schreef:

    Luchtbellen zijn geweldig! Die kun je eindeloos blijven creëren…

  5. Mickey schreef:

    Heel mooi! Hoop dat de mooie dingen over blijven als de luchtbel uit een spat.

  6. Dat is een hele mysterieuze luchtbel waarin zowel geluk als moeite verenigd worden om later weer vergeten te worden, een vaag gevoel achterlatend…

  7. thatfullmoonguy schreef:

    Hallo daar 🙂 Dankjewel! Haha, ja het kan gelukkig. Ach het was toch zo’n gelukkig bruidspaar Alexandra, móói om zoiets te zien!
    Wel heel leuk dat je met dat nieuwe projekt bezig bent… Alleen een probleempje aan deze kant. Ik heb me eerst suf gezocht, toen gedownload en geinstalleerd op de pc en toen kon je daar geen account openen. En mijn mobieltje wil dat niet en eigenlijk wil ik dat ook niet…. daar. En dus! Eigenlijk lukt het niet! Snik snik…. ik was echt benieuwd, vind het heel leuk dat je met die foto’s aan de slag bent gegaan!
    Nou. Misschien ooit in het geval van een nieuw mobieltje…
    Snik, maar ook ☼ en liefs van hierzo,
    Clemens.

  8. thatfullmoonguy schreef:

    Ik had je reaktie onder mijn laatste gedicht nog niet eens gezien.. dankjewel! Word er haast verlegen van 😉 Maar: ja, het vloeit allemaal samen… dat verleden en het heden, donker en licht, zij en ik… en zo wil ik het ook eigenlijk wel het liefst.
    Dus zo moet het dan maar hè 🙂

  9. ’t is stil op je blog Alexandra, je zult het vast druk hebben met andere dingen, maar ik kijk in ieder geval uit naar nieuwe gedichten. Groet, David

Geef een reactie

