mijn hart

ik schrijf je
wat ik voel
zonder dat je ziet
hoe ik naar je kijk
ik zoek je hier
en op afstand
maar eigenlijk
voor dichtbij
ik schrijf je
wat ik denk
maar ik hoop
eigenlijk op jou
en dat de stem
in mijn hoofd
mijn hart niet grijpt
of verder kijkt
ik roep je nu
en voor altijd
alsjeblieft
laat me zien
dat ik schrijven blijf
hoeveel ik van je hou
en de liefde
ook van mij..

Dit bericht is geplaatst in liefde.

12 reacties op “mijn hart

  1. zo’n romantisch gedichtje…..
    voor wie het bedoeld is krijgt het zeker warm

  2. די מריו schreef:

    Mooi.. liefde blijft een mooi onderwerp.

    Love As Always
    Di Mario

  3. sjoerd schreef:

    Daar zou ik wel raad mee weten als het voor mij was bedoeld…

  4. Merel schreef:

    Blij om weer iets van je te lezen
    Romantisch mooi

  5. thatfullmoonguy schreef:

    Een stem, een hoofd, hoofd en hart, dichtbij en ver weg, jezelf en die ander… het kan allemaal zo door elkaar lopen hè. En dat kan verwarrend en uitputtend zijn, of juist heel mooi… of alles tegelijk. Lastig, lastig. En dan hoeft het ook nog niet eens persé over de liefde te gaan.
    Het is wel mooi, aangrijpend opgeschreven terwijl het ook van een behoorlijk abstractieniveau is 🙂

    Inderdaad, fijn weer iets van je te lezen ! En te horen op mijn blogje . Dank je.

    Over die veranderingen, ja. klopt wel. Als je er maar het goede uit kunt halen, uit het nieuwe èn toch ook het oude… Maar moeilijk hoor. Dat liedje is mooi he, één van mijn grote favorieten uit het genre. Triestig maar de kracht en de hoop zijn er! Nu maar wachten op de zon.
    Liefs van hierzo! ☼

  6. thatfullmoonguy schreef:

    Haha ik probeer weer te minderen met uitroeptekens, maar dan vind ik het vaak maar een slap praatje. Nou jaaaaa…….

  7. Salty Letters schreef:

    Vragen wij allemaal niet dit?

  8. Leuk dat je weer aan het schrijven bent gegaan! En dan ook nog met zo’n intens gedichtje…

  9. thatfullmoonguy schreef:

    Waha, klopt! Heel soms verbetert het verminderen van uitroeptekens de inhoud; als in zakelijker en serieuzer. Maar saaier, dus. En dan is het toch niet meer zoals je het bedoelde. Dusss… hoort gewoon bij ons. Niks aan te doen.

  10. terrebel schreef:

    Soms is schrijven niet voldoende.

  11. Mickey schreef:

    De romantiek spat eraf! Mooi!

  12. klaproos schreef:

    Fantastisch mooi gedicht, mag ik het meenemen en eens gebruiken in een blogje met naamsvermelding ?

Geef een reactie

