ik boogschutter

ik ben niet zo
niet zo voorspelbaar als de zon,
die toch wel komt
al hangt de dag al in de lucht
ik ben niet zo, zwart wit niet
op de waarheid van wat ik voel
stom sterrenbeeld
sterker nog, ik kan wel wat
hulp gebruiken
beetje kleur op mijn verloren ziel
omdat engelen, laffe zooi
zijn gaan hengelen
op de nieuwe morgen
ik ben niet zo, niet zo doorzichtig als de zee
ik vis nu toch ellendig,
achter mijn gevoelens
ik ben niet zo, niet zo stoer als Zeus,
die vanaf zijn hoge berg
wat bliksem laat knallen
nee, ik ga kopje onder
heus, al vechtend en scheldend
ontsnap gelukkig het vraatzuchtig dier
ik ben niet zo,
niet zo als Jupiter, die wat
groei schenkt aan mijn type
ga toch vissen!
ik ben nu in conclaaf
met dat mollige knaapje
en zijn pijl en boog
het was toch raak?
ik ben niet zo,
van al die mannen
maar dammit!
nu toch verliefd..

 

 

 

 

 

 

Dit bericht is geplaatst in liefde.

6 reacties op “ik boogschutter

  1. thatfullmoonguy schreef:

    Woooww.. ik vind het zo vervelend voor je 🙂 Maar ben natuurlijk vooral blij voor je! Geweldig, toch? En ja, die verbijstering over het leven dat je zo weer inhaalt.. ik ken het. De één zit daar meer me dan de ander hè. Gelukkig kan die het dan soms wèl heel mooi verslaan…
    Het is mooi om dit te lezen Alexandra 🙂 Ga zo door, ga zo door… Hou ons op de hoogte!
    Liefs van hierzo!

  2. thatfullmoonguy schreef:

    Klopt! Het leven, praat me er niet van… 😉 Dank je!

  3. terrebel schreef:

    We hebben het niet altijd voor het zeggen. Onze emoties zijn ons meestal de baas. Je kunt ze eventjes verdringen maar nooit erg lang. Succes!

  4. merel schreef:

    Je bent er weer ! Zo blij om je weer te lezen
    Ik heb je altijd bij mijn favorieten laten staan en regelmatig eens gaan kijken in de hoop iets nieuw van je lezen want ja ik lees je graag

  5. Leidse Glibber schreef:

    Leuk ik zie nu ook dat je weer terug bent.

  6. dit is even geleden :o)
    welkom terug met je mooie schrijfsels :o))
    Eén @->- voor jou

Geef een reactie

